piątek, 18 kwietnia 2014

SYS Kasza jęczmienna z soczewicą






Zawsze, gdy piszę o SYSie znajdzie się jakiś komentarz w stylu „ja wolę gotować, niż jeść z torebki”. Szczerze się przyznam, że ja również! To, że czasem zrobię coś z torebki, nie znaczy, że z mojej półki wysypują się gotowe dania, a moje dziecko nie wie jak wygląda marchewka ;) Gotuję prawie codziennie, wekuję zupy, co zaoszczędza dużo czasu. Ale czasem jednak Bubal jest głodny, choć teoretycznie nie powinien. Co powinnam zrobić? Dać ciacho? Powiedzieć: „kochanie poczekaj pół godziny, mama skoczy po jakiś super potrzebny świeży składnik do sklepu, a potem jeszcze godzinkę, aż przyrządzę”? Zapchać owockiem? U nas owocek nie przejdzie – po owocku Bubal głodny tak samo jak przed. Nie ma czasu, siły, składników? Wyjmuję SYSa. Tak, z torebki. Powodzenia życzę tym, którzy ryżu nie wyciągają z torebki. Albo kaszy, albo suchych suszonych pomidorów, albo soczewicy.  SYS jest wyjątkiem od żelaznej reguły. Danie takie jak to można z powodzeniem skomponować w domu i nie będzie się ono różniło od tego z torebki, poza tym, że odpada troska o proporcje. 
Bubal swego czasu nie znosił wszystkiego co sypkie, jak ryż czy soczewica, i bałam się porażki we wprowadzaniu kasz, a przecież są takie zdrowe. Niech się dzieje co chce, masz Bubalku taką jęczmienną, nie ja komponowałam, ewentualna porażka spadnie nie na moją głowę. Bubal jej nie zjadł. Bubal ją wtranżolił z ta miną, którą znają wszystkie mamy, jeżeli ich dziecku choć raz coś naprawdę smakowało: zmarszczony nosek, buzia otwarta na maksa, jeszcze zanim łyżeczka zmierzy w stronę buźki, polichy jak u małego chomiczka. Ta kasza jest świetna.
Jest tak świetna, że nie wkleję wam zdjęcia po jej przygotowaniu, bo go po prostu nie mam.









Cena: 5,49zł / 250g
Do kupienia TUTAJ



33 komentarze:

  1. hehe rozwaliłaś mnie stwierdzeniem, że jest na tyle świetna, że nie zdążyłaś jej nawet sfotografować:) Ja niby też nie lubię gotowych dań ale po takiej recenzji aż grzech nie spróbować:) Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za odwiedziny i komentarz u mnie:)

    Jak dla mnie to bardzo zdrowa wersja posiłku:)

    Pozdrawiam i życzę miłego dnia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też uważam, że żywcem sie nie ma do czego przyczepić :)

      Usuń
  3. ciekawe określenie że kasza jest wegetariańska;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem zdarza się, że kupujesz coś "wegetariańskiego" a sie okazuje potem, ze zawiera np. żelatynę wieprzową albo smażone na smalcu. Takie niespodzianki to codzienność. Żelatynę walą np. w serki słodkie :/

      Usuń
  4. na swoim blogu umieściłam 2 przepisy, pojawiły się krytyczne komentarze, odnośnie sosu ze słoika. zawsze znajdzie się ktoś kto będzie krytykował.

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajne mają te mieszanki z kaszą ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Znów ten SYS, muszę kupić w końcu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze mam w domku kilka pozycji, więc wkrótce kolejne :D

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. Próbuj, próbuj i podziel się opinią. Ciekawa jestem czy tylko ja taka kaszowa jestem...

      Usuń
  8. O nieee, jak to z suszonymi pomidorami to nie dla mnie :D Ale samą kaszę jęczmienną lubię ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Suszone pomidory trafiają się badziewne. Ogólnie bardzo je lubię, ale miałam kilka bardzo, ale to bardzo niemiłych wpadek. W tym daniu nie mam do nich zastrzeżeń

      Usuń
  9. Wygląda fajnie ;) Próbuję zmienić swoje nawyki żywieniowe, ale właśnie zapycham się owocami kiedy jestem głodna, ale to nic nie daje! ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na mnie też owoce nie robią wrazenia jedzenia, zwłaszcza, gdy jestem na diecie!

      Usuń
  10. Gdyby nie moja dieta pewnie szukałabym jej żeby kupić, a tak.. mam dość na razie kasz :P Jadłam je codziennie hehe.

    OdpowiedzUsuń
  11. jesli mam sie rzyznac to nie pamietam kiedy ostatnio jadłam kasze ;p ale narobilas mi ochoy :) brdzo ciekawie piszesz, co ty na wspólna obserwacje?

    OdpowiedzUsuń
  12. jako wegetarianie uwielbiamy wszelkiego rodzaju kasze!!

    OdpowiedzUsuń
  13. No i fajnie. Moje dzieci nie lubią nowości, ale spróbuje im podsunąć.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja jestem kulinarną maniaczką, ale nie boję się od czasu do czasu podawać rzeczy "z torebki". Kurde no, wszystko jest dla ludzi.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...