środa, 15 stycznia 2014

Joanna Wachowiak - Opowiastki dla Małych Uszu - wyd.BIS

Źródło
   Autor: Joanna Wachowiak
   Ilustracje: : Anita Głowińska
   Wydawnictwo:  Bis
   Okładka:   twarda
   Ilość stron:  86
   Format:  21x20,5cm
      Rok wydania:  2013
      Cena: 24,9zł 22zł






Wygląd ma duże znaczenie w kwestii wyboru książek dla dzieci. W dzieciństwie miałam traumę przerażającej książeczki i nie chcę, by Bubal po trzydziestce wspominał ze strachem jakąś chodzącą za nim maszkarę, bo ja się dalej czuję nieswoją wspominając moją. Ta książeczka urzeka od pierwszego spojrzenia, dotknięcia… Ma bardzo milutką, jakby zamszową okładkę (miziać, miziać) i soczyste, radosne kolory. Nie to jednak orzeka o jej wartości. Nawet najpiękniej ilustrowana pozycja nie skusi mnie, jeżeli nie będzie miała odpowiedniej treści, zanim wiec się na nią zdecydowałam, przeczytałam jedna historyjkę i… przepadłam! Nie znajdziecie tu płytkich historyjek o niczym, mających na celu jedynie załatanie czasu. Oj, nie… Jej największą zaletą jest przekaz obecny w każdej historii, morał, temat, by zacząć rozmowę , dyskusję. Znajdziemy tu osiem historii, każda z innymi bohaterami, a to co je łączy, to przynależność do fauny  i ciekawość świata, który poznany jest przez nich  tylko w niewielkiej części, dokładnie jak u dzieci. Bohaterowie są zrozumiali, mają otwartą naturę a ich sylwetki jednają sobie szybko dziecięce duszyczki (na Karmelka działa). Biorąc „Opowiastki” do ręki dowiemy się, że nie wolno ustawać w dążeniu do spełniania marzeń, że widzimy świat przez pryzmat nas samych, że w domu najlepiej, a przyjaźń jest największym ze skarbów… Każda historyjka niesie własna mądrość i czyni „Opowiastki dla małych uszu” niezwykle cenną (i piękną) pozycją biblioteczki małego wielbiciela książek.


 
http://www.wydawnictwobis.com.pl/
 

2 komentarze:

  1. No to prawdziwa Ja się kłaniam tutaj bo na fb coś wyskakuje, że post skasowany przez autora i nie można :) Mam nadzieję, że będziesz wiedziała :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...